• WYCIECZKA "ŻABEK"

• Dnia 23 maja 2022r. grupa Żabki wybrała się na wycieczkę  do Centrum Edukacji Leśnej "Szumi Bór" w Rajmundowie Nadleśnictwo Czerniejewo. Po przybyciu na miejsce przywitała nas pani leśnicza, która przeprowadziła nas przez magiczne drzwi prowadzące do lasu czyli  miejsca magicznego. Po przejściu przez tajemnicze wrota mogliśmy zobaczyć piękno lasu. Piękny zielony krajobraz zapierajacy dech oraz cudowny śpiew ptaków poprowadził nas scieżką edukacyjną. Podczas spaceru dowiedzieliśmy się jak powinniśmy zachować się w lesie,  jakie zwierzęta zamieszkują las oraz jakie drzewa i rośliny możemy spotkać. Pani opiekun pięknie przedstawiła nam to magiczne miejsce. Poinformowała nas jak postepować gdy zgubimy się w lesie oraz przedstawiła nam zdrowotny wpływ drzew na organizm człowieka opowiadając o drzewoterapii. Spacer okazał się dla nas bardzo edukacyjny oraz odprężający. Czuliśmy się bardzo zrelaksowani i wyciszeni. Po przejściu ścieżki edukacyjnej czekały na nas pyszne kiełbaski z ogniska oraz zabawy na świeżym powietrzu. Szczęśliwi wróciliśmy do przedszkola. Przekonaliśmy się, że na nasze pozytywne samopoczucie wpływa piękno przyrody oraz siła energetyczna wytwarzana przez rośliny. Czyż to nie jest prawdą, że las jest miejscem magicznym?

• LEKCJA HISTORII "ŻABEK"

• Dnia 24.05.2022r. zwiedziliśmy Muzeum Regionalne im. Dzieci Wrzesińskich we Wrześni. Muzeum powstało w 1966r mieści się w budynku dawnej szkoły pruskiej, gdzie w maju 1901r. doszło do strajku dzieci o prawo do polskiego pacierza. Pan przewodnik opowiedział historię muzeum, ogladaliśmy sale związane z walkami narodowo- wyzwoleńczymi, salonik meblowy, w ktorym znajdowały się orginalne meble z XIXw. Największe zinteresowanie wzbudziła w nas klasa pruska, gdzie mogliśmy usiąść w ławkach i poczuć się jak dzieci wrzesińskie. Widzieliśmy orginalne wyposażenie klasy, poznaliśmy metody karania dzieci a także obejrzeliśmy film. Na pewno nie chcielibyśmy się cofnąć do tamtego okresu. Na zakończenie poszliśmy na skwer przy muzeum do pomnika Broni Śmidowiczówny, która siedzi w ławce szkolnej chowąjac za fartuszek polski katechizm. Piękna ta nasza Września a tyle jeszcze tajemnic zwiazanych z naszymi miastem  mamy do odkrycia. To była dla nas wspaniała lekcja historii.

• WYCIECZKA "ŚLIMACZKÓW"

• 20.05 wczesnym rankiem zaraz po śniadanku wybraliśmy się z " Pszczółkami" autokarem do "Małego Peru" w Piotrowicach. Po przyjeździe na sam początek Pani Gospodarz zaprosiła nas do sali zabaw "Alpunio", gdzie mogliśmy do woli skakać, biegać i bawić się w najlepsze. Następnie, przeszliśmy do drugiego pomieszczenia, gdzie odbyły się dla nas warsztaty plastyczne . Każdy z nas otrzymał gipsowe zwierzątko i mógł je pomalować farbkami. Po skończonym malowaniu Pani poczęstowała nas pysznymi babeczkami oraz soczkiem pomarańczowym. Następnie wyszliśmy na świeże powietrze i spotkaliśmy Alpaki. Mogliśmy je pogłaskać, przytulić oraz nakarmić marchewkami. Bardzo spodobały nam się te zwierzątka i nie mogliśmy od nich oderwać wzroku. Kolejną atrakcją był dla nas ogromny plac zabaw z różnymi elementami do zabawy: trampoliny, zjazd linowy, drabinki, piaskownica, huśtawki i wiele innych. Bawiliśmy się fantastycznie. Na koniec wycieczki Pan Gospodarz przyrządził nam pyszne kiełbaski z ogniska. Zajadaliśmy je z chlebkiem i ogórkiem małosolnym. Bardzo podobała nam się wycieczka i mamy nadzieję że jeszcze kiedyś tam wrócimy.

• KONKURS RECYTATORSKI

• Dzisiaj, 12 maja - w naszym przedszkolu odbył się Konkurs Recytatorski dla Dzieci. Tematem były nasze ulubione i znane wiersze Juliana Tuwima i Jana Brzechwy. Wszystkie prezentacje były wspaniałe. Jury (Pani Dyrektor, Pani Hania i Pani Basia) wybrało zwycięzców w 2 kategoriach: dzieci 3,4-letnie i dzieci 5,6-letnie. Organizatorkami konkursu były Panie: Arleta i Karolina.

• WAKACYJNY DYŻUR PRZEDSZKOLA

• WAKACJE 2022 - INFORMUJEMY, ŻE NASZE PRZEDSZKOLE BĘDZIE PEŁNIĆ TZW. DYŻUR WAKACYJNY W MIESIĄCU LIPCU 2022 (karty zapisu będziemy wydawać zainteresowanym rodzicom od 23 maja 22)

• WIOSENNY OGRÓDEK "ŚLIMACZKÓW"

• Kilka tygodni temu zasialiśmy na zajęciach warzywa w doniczkach: marchewkę, sałatę, rzodkiewkę. Posadziliśmy również cebulkę i fasolę. Codziennie dbaliśmy o nasze roślinki: podlewaliśmy je, wystawialiśmy na słoneczko, aby pięknie rosły. Dzisiaj możemy pochwalić się pięknymi warzywami.

• Przedszkole Nr 6 "Pszczółka Maja"